Tuesday, September 28, 2010

They thought I'd be nothing

Siapa expect yang budak macam aku ni dapat sambung belajar dekat uia ? Buat asasi lak tu, aku pon x pernah expect yang aku ni akan sambung belajar kt uia. Rata-rata dari cerita yang aku dengar dari budak-budak laen, memang ramai schoolmates aku dulu yang terkejut + x percaya yang aku dapat masuk uia melanjutkan pelajaran dalam bidang asasi undang-undang. Yelah, aku dulu kt sekolah camne, pandai pulak kan. Nak kata diri sendiri bodoh, x baek pulak. Aku ni dulu memang budak yang teramat-amat kurang la pandainya, so no wonder la kan kawan-kawan seperjuangan aku yang lain terkejut aku dapat masuk uia. Even ada jugak cerita yang aku dengar, cikgu-cikgu kt mrsm (sekolah menengah aku dulu) pon x percaya yang budak macam aku ni dapat masuk uia. Tapi, nak buat camne. Dah Allah bagi rezeki kat aku nak masuk uia, aku memang patut bersyukur la. ALHAMDULILLAH. Maybe, Allah nak tunjukkan jalan kt aku supaya aku berubah la kot. Dan, aku pon rasa yang dah sampai time nya kot aku berubah. Kalau x berubah secara drastik pon, secara slow-slow pon dikira perubahan gak kan. INSYA-ALLAH. Tak kisah la orang laen nak cakap ape, aku tekad yang aku nak buktikan kat sesiapa yang pernah pandang rendah kt aku, yang aku boleh berjaya kt sini and i hope that i will finish my studies here with flying colour. Pray for my success :D


Gateway to the Garden of Knowledge and Virtue